Haber

Valilik 93 Okula Tahliye Kararı Verdi: Öğrencileri Depreme Dayanıklı Okula Gönderdiler

İstanbul Valiliği’nin 18 Şubat’ta aldığı kararla deprem nedeniyle güvenli olmadığı gerekçesiyle ildeki 93 okul boşaltıldı. Bu okulların ortasında bulunan Ayşe Ege Meslek Lisesi’ne 2019 yılında Tevfik Sağlam Ortaokulunda yapılacak güçlendirme çalışması nedeniyle öğrenci getirildiği ortaya çıktı. Depreme karşı güçlü olmayan okul, depreme hazırlık yapılacağı için harekete geçti.

İstanbul Valiliği’nin Kahramanmaraş’ta 6 Şubat’ta meydana gelen depremlerin ardından yeterince güçlü olmadıkları gerekçesiyle 93 okulu boşaltma kararı kamuoyunda tepkiyle karşılandı.

T24’ten Hazar Dost’un haberine göre; T24 Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim-Sen) 3 Nolu Şube Başkanı Ayfer Koçak’a yaptığı açıklamada, 2019 yılından bu yana Beşiktaş bölgesindeki 12 okuldan 8’inin yıkılıp 4’ünün onarılması kararının tamamlandığını, sadece bir okul tamamlandı.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın depreme hazırlık programını “plansız” olarak nitelendiren Koçak, “2019 yılında Tevfik Sağlam Ortaokulu’nun yıkım kararı alındı. Ayşe Ege Meslek Lisesi’nde öğrenciler okuyordu. Pazartesi günü o okulun da yıkılmasına karar verildi, Tevfik Sağlam’daki tüm öğrenciler Kasımpaşa Anadolu Lisesi’ne taşındı” dedi.

Şişli Endüstri Meslek Lisesi ve Profilo Meslek Lisesi’nin “iki özel örnek” olduğunu vurgulayan Koçak, her iki okulun da inşaatının 5 yılı aşkın süredir devam ettiğini belirterek, “Bu okulların bahçeleri de afet toplanma alanı. . Ancak uzun yıllar inşa edildikleri için herhangi bir afet durumunda kullanılamazlar. Çünkü bahçelerinde şantiye var” dedi.

Şişli EML’nin “güçlendirme işi” öncesinde 6 bin öğrencisi olduğunu belirten Koçak, öğrencilerin yıllardır prefabrik yapılarda eğitim gördükleri için artık gitmediklerini veya tercih edilmediklerini söyledi.

Şişli EML’de şu anda 1.900 öğrencinin bulunduğuna dikkat çeken Koçak, , “Yıkılmayan binalar metruk kalıyor. Çocukların aktivite yapabileceği alanlar yok. Mekan olmasına rağmen zaman yoktur. Çünkü ikili eğitimde ders dışı etkinlik koşulları zaman açısından oluşmaz.”dedi.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın süreci programlı ve hesap verebilir bir şekilde ilerletmesi gerektiğinin altını çizen Koçak, “Bizim derdimiz depreme hazırlıksa bu süreçlerin yeniden değerlendirilmesi gerekiyor” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu